Tips Sebelum Membeli skincare

Tips Sebelum Membeli skincare - Apa yang kak shaz perasan kan , terlalu ramai orang beli skincare sebab "terpengaruh" Means.. dia beli sebab terbaca review semata sahaja.. dia tengok result orang lain cun lepas guna skincare tu.. dia pun follow beli sekali. 
Actually takde hal kalau nak ikut je.. tapi better kena tahu dahulu skin type korang jenis apa.

Tips Sebelum Membeli skincare

Skin type orang semua berbeza ye.. macam kak shaz , sejak pregnant ni hormon tak stabil sangat.. dan skin pun tak berapa best. Agak oily.. kalau goreng karipap sardin In Syaa Allah garing jadinya. Heh!

Makesure.. WAJIB ambik tahu jenis kulit masing-masing.. kemudian , kena tahu korang alahan pada bahan produk apa. Contoh macan alcohol ke , tak boleh skincare yang ada fragrance ke.. ni semua kena ambik tahu!! Memang kena baca lah dulu before beli sesuatu.. banyak kan membaca about skincare yang ada di drugstore. Boleh je search google kalau nak tahu ingredient apa yang ada dalam sesuatu produk tu. 

Tips Sebelum Membeli skincare

Ini contoh drugstore punya produk yang agak hot sekarang. So kalau betul korang nak dan teringin sangat try. Baca dahulu ingredient dalam produk tu.. sesuai untuk jenis kulit macam mana... search and search kat google..pasti ada punya! Kalau rasa clear.. baru lah korang beli. Ini baru cara yang betul. Try and error tu dah cukup bagus.. tapi tak bagus jika berlaku pembaziran di situ.. 


Macam kak shaz.. skin agak oily , tapi tak semua skin care oil free tu sesuai dengan aku.. contoh macam clean & clear.. satu-satunya skin care khas untuk oil skin type yang hot tapi sangat tak sesuai dengan kak shaz. Sebabnya.. bahan dalam produk tu sahaja.. produk tak salah.. tapi skin kita yang agak cerewet.. hehe. Setakat ni.  Kak shaz boleh je guna himalaya , cetaphil , nutox.. tapi apa sahaja produk yang ada tea tree.. memang tak boleh..walaupun fungsi dia untuk kurangkan minyak. Gituuu

So kalau nak beli tu.. buat research dulu. Nak campur-campur produk tak ada hal. Bagi kak okay je.. asalkan sesuai dengan skin dan berbaloi untuk beli.
Pastikan semua produk yang penting dan wajib di gunakan setiap hari kena ada.. 
Contoh.. facewash , oil cleansing , toner , moisturizer , overnight mask , clay mask. Semua ni penting.. baru lah kita boleh follow korean skincare routine. In Syaa Allah mesti dapat skin yang cantik dan plolesss...


Amalan ni lah yang kak shaz follow untuk dapatkan skin yang lebih sihat.. jangan lupa ambik makanan sihat yang cukup dengan vitamin c.. seperti buah-buahan.
Air yang cukup mengikut berat masing-masing. 




No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED