Basic Pregnancy Skincare - Produk Selamat Masa Pregnant



hiiiii
Sepanjang pregnant ni , ada banyak benda aku kena elak.. termasuk lah dalam pemilihan skincare. Yelah , not all skincare products are safe to use during pregnancy. So that , aku memang agak cerewet dalam memilih ingredient yang ada dalam sesuatu produk.

Mostly , aku akan pilih skincare yang organic.. no alcohol , no paraben. Im not sure lah if paraben ni effect dia macam mana pada preggy mommy. ada sesetengah orang okay je with paraben. Before pregnant , aku okay je skincare yang ada paraben. Tapi bila dah pregnant ni , aku memang agak hati-hati sikit. Lagi pulak , tiap kali aku pregnant.. hanya produk organic sahaja yang sesuai kat skin aku. Hahaha. Perubahan hormon kot. kikiki

So , masa tau je aku pregnant dalam 2 bulan lebih macam tu... aku stop guna neutrogena. Sebab sebelum pregnant.. aku memang guna full set Neutrogena. Dari cleansing..scrub , toner..semuanya aku guna.. So far , kalau tak pregnant.. aku sangat okay dengan produk tu . Memang terbaik lah.. Scrub neutrogena tu aku bagi 10 starr.. Hihi , Tapi bila pregnant , aku stop terus...sebab jerawat tak malu lansung berkampung kat muka aku. Fuh!! Ni bukan salah produk tau. Sebab bila pregnant , hormon kita akan automatik berubah. Adalah normal muka keluar jerawat bila pregnant. Tapi ada je , yang ploless masa pregnant... tapi aku bukan di kalangan mereka yang bernasib baik. I is redha..

Basic Pregnancy Skincare - Produk Selamat Masa Pregnant

So gambar kat atas adalah produk yang aku guna sepanjang pregnant.. actually ada cleansing oil by nutox juga , tapi anak aku ambik.. jadinya tak sempat ambik gambar sekali semua. Haha. 

So far aku dah pernah review sunscreen di sini --> Sunscreen Guardian SPF50 ( CC cream Organic )

dengan Intensive Brightening Serum di sini --> Serum terbaik masa pregnant

Basic Pregnancy Skincare - Produk Selamat Masa Pregnant

Kenapa aku pilih Nutox sepanjang aku pregnant???

Salah satunya sebab Nutox ni dia No Paraben , No alcohol , No Mineral Oil , No colourant
so aku memang tak boleh guna yang ada alcohol sepanjang preggy ni. Lain-lain ingredient tu.. im okay je. Tapi makesure before guna apa-apa sahaja produk masa pregnant.. refer doktor dahulu ya.. Jangan tanya mereka yang tak bertauliah. I mean.. better cek your skin type first.. Jika pregnant , minta nasihat doktor dahulu. Sebab ada some of ingredient kita kena elak ye tuan puan. jangan main hentam je. Even ubat jerawat pun kita tak boleh guna masa pregnant!!!

Aku dah guna nutox ni dalam 5 bulan juga lah. Tapi tak lah konsisten mana pun. Haha. Selalunya malam aku banyak skip skincare routine. Badan letih..lepas makan je , aku dah posing kat tilam sambil dengkur tak ingat dunia. Haha. So far walaupun selalu skip , skin aku okay lah juga sikit-sikit. Yang aku paling suka produk nutox ni , overnight mask dia. Seriuss rasa nak makan.. sebab work very well kat skin aku. Bila guna malam.. , subuh nanti bangun... kulit bersih , lembut gila yang amat. Serius tak tipu!!! korang cuba lah... sebab nutox ni sesuai untuk semua jenis kulit. Even normal , dry to oil.

Recommended to others??
Yess.. yuolls should try !!

Basic Pregnancy Skincare - Produk Selamat Masa Pregnant

Other produk yang aku guna adalah scrub by St Ives. Scrub ni agak popular juga . Memang best seller kat drugstore. Tapi aku tak guna sangat.. sebab ada salicylic acid , khas untuk acne treament. So aku guna 2 minggu sekali dalam kuantiti yang sangat sikit. Untuk scrub , aku buat handmade sepanjang pregnant.. macam scrub kopi . Sangat mudah. lagi selamat. Hehe
Kalau tak pregnant.. sungguh aku guna st ives ni je. Jenuh lah mommy nak buat kopi selalu.. mana rajin. Hahaha.

After scrub , selalunya aku guna face wash dari himalaya ni. Ntah lah kenapa , tapi aku rasa scrub st ives ni dengan face wash himalaya , ada gabungan yang mantap gitu.. bergabung meletup.. Hehehhe
Macam stacy dengan akim.. ehh! hihi

Masa pregnant anak pertama dulu pun.. aku banyak guna produk himalaya.. memang terbaik. Tapi lumrah wanita kan.. suka tukar produk , lagi-lagi kalau benda tu viral. Kahkah. Ni masa pantang nanti.. aku ingat nak beli set Innisfree pulak kat hermo. Huaaaa...cannot tahan ooh review orang. The ordinary pun okay kot. tengok lah nanti.

So... kalau korang ada masalah skin masa pregnant... go check your skin type first , then cari produk yang selamat for preggy mommy. Ask your doktor , ingredient apa perlu avoid.. tapi  ,kalau skin korang tak ada masalah masa pregnant.. rasanya tak perlu kot.

Rasanya itu je lah kot.. Next entry nak share pasal sheet mask pulak.. Hihi =))

adioss



No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED