Facemist Untuk Pregnant Mommy


Heiii holaa semua..

Kalau dulu.. aku ada share pasal basic skincare untuk preggy mommy kan di sini >>> Nak Tau Basic Skincare Untuk Preggy Mommy??

Haa.. kalau korang belum baca , sila lah baca.. sebab ni ilmu tau... Hihi.
Sejak aku pregnant anak kedua ni , aku memang sangat memilih dalam penggunaan skincare.. sebabnya skin aku tiba-tiba breakout. Bukan sebab produk krim kilo tu.. tapi hormon kot. Before pregnant , skin aku elok je.. boleh kata , apa sahaja jenis produk aku guna.. takde hal. Bantai je semua tanpa tau skin type sendiri. Huhu noob nye aku dulu..

But now , aku banyak membaca pasal healthy skin. Kalau dulu..kurang sikit nak ambil tau.. sebab skin elok kan. Haha. Seriously , maybe sebab pembawaan agaknya. Aku banyak kisah sangat pasal kecantikan ni.Banyak juga bahan bacaan yang aku beli pasal beauty skin, Sampai tahap macam tu sekali pembawaan aku. kiki.

Btw , kita masuk topik facemist yang selamat dan sesuai untuk preggy mommy!
Before ni..aku guna Bio essence punya facemist.. dengan sendayu tinggi. So far , macam aku cakap.. before pregnant , skin aku takde hal nak guna apa pun. So, both of this ok je dengan aku.

Nak kata jadi ploless tu tak lah..Tapi still okay untuk di gunakan. Tapi , after pregnant 3 months.. aku kena guna facemist yang lain dah. Sebab both tu dah tak sesuai. skin aku jadi merah.. macam gatal. So aku tukar other produk lain.. produk apa??

ni haa...
-
-
-
-
-
-
-
-

Facemist Untuk Pregnant Mommy

Aloe soothing Mist by NEULA

Kenapa aku recommended yang ni untuk preggy mommy..?

Sebabnya produk ni , dia no Ethanol , No alcohol , No animal Ingredients , No Benzophenone. Banyak lagi yang " No " dalam produk ni. korang boleh google je. So far sangat selamat untuk kita yang pregnant.

Kot lah korang tengah cari-cari facemist yang sesuai dan selamat kan.. so aku rekomen yang ni je. Kalau ada bahan-bahan aktif dan tak sesuai untuk preggy mommy. Baik elakan je.

Korang kena lah hati-hati pilih produk bila dah pregnant nanti ye.. Jangan main suka-suka je. Ada sentengah bahan dalam produk tu kena elak. refer doktor anda masing-masing. 

Apa-apa pun.. jauhi bahan terlarang ketika pregnant. Hihi. Adiosss






No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED