Pengalaman Shopping Online Di AliExpress

Hii..

Asyik sembang pasai shopping je kan aku ni.. Kahkah. Dah aku tak ada keje lain nak buat.. hee
Btw , sejak ada baby ni... bila aku boring , perkara pertama yang aku buat is shopping lah. Kalau nak bawa anak keluar menyoping memang tak lah kan. Kesian kot anak.

So , bosan-bosan.. aku pun search lah international shopping online.. yang ada jual barang baby like headbands , Cloth and etc lah kan. So jumpa lah si Handsome Aliexpress ni.. So woww sangat... Tak tau lah kenapa aku boleh terwowww sangat bila jumpa website ni.. Alaa , sama je pun dengan ebay... alibaba.. diorang sepupu sepapat kot.

Bagi aku website ni , memang super woww lah.. tak murah dan tak mahal. Biasalah , mana-mana pun mesti ada barang murah dan ada mahal kan.. its normal , but so far.. benda yang aku nak 3x ganda murah.. Hihi. Contoh nya aku shopping baru-baru ni... Headband baby... yupss headband je uolss.. Kecoh je kan , seolah2 dah memborong banyak..

Seriously , heandband yang aku beli ni jauh lebih murah daripada yang ada kat malaysia... kalau kat malaysia kau beli headband 5 jenis colour , kau akan dapat harga RM50 plus postage of course RM10 lah kan.. So total RM60 semuanya.. But aku beli from Aliexpress only RM8 okeh!!! dan ada 5 jenis colour... The quality aku tak tau lagi.. sebab barang tak dapat lagi pon.. Haha. Tapi aku ada baca review daripada buyer.. mostly cakap berpuas hati.. Haa kalau nak beli barang kat c ALI ni.. Kau baca lah jugak review pembeli.. Dan paling penting kau kena tau  barang sampai berapa lama.. ada yang ambil masa 2 weeks , ada yang 3 weeks dan ada jugak yang 1 months.. Ha'ah lah kan.. barang obesi lah katakan.. So memang akan ambil masa yang lama. Yang seghonok tu.. Free postage.. Boleh je kalau nak cepat sampai , sebab ada setengah supplier boleh buat penghantaran melalui DHL di mana barang akan sampai 5-7 hari sahaja.. Charge of course lah mahal.. Ntah2 charge penghantaran lagi mahai dari barang.. Aku pilih free postage je.. takpe lah tunggu 3 weeks.. sabar itu kan indah.. Tehee

Okay , ni heaband yang aku beli... tak sabar nau sampai... boleh guna kat anak aku...

Pengalaman Shopping Online Di AliExpress

Ni aku screenshoot dari hp aku.. So , gambar agak kecil ye...Nampak tak harga kat situ ? Only 1.94 je kan... Kalau di convert kan dalam MYR , dalam RM8 lebih arh.. murah lah tu... Seronok tak seronok aku bila beli benda ni.. dah lah aku suka sangat benda-benda baby girl ni.. Hehe.. Actually dah lama jugak lah aku usha aliexpress ni.. tapi beli nya tak lagi. Ntah dah kenapa tiba-tiba terbuka hati nak beli...Siap download app dia lagi kauuu.. Haha. Nanti barang sampai , aku update lah k.. Hihi


NAK BARANG FREE TAK??? KALAU NAK , REGESTER SINI YE >>> ENTER


3 comments:

  1. best nyer shopping online kan? lagi2 barang baby.. :)

    ReplyDelete
  2. Sekali baca macam alienexpress? Haha. Silap mata betul :p. Tapi kita ni kalau jumpa tempat nk online shopping yg murah, bahagianyaa ku rasa :D

    ReplyDelete
  3. Sekali baca macam alienexpress? Haha. Silap mata betul :p. Tapi kita ni kalau jumpa tempat nk online shopping yg murah, bahagianyaa ku rasa :D

    ReplyDelete

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED