Ibu Breastfeed Wajib Ada Benda Ni!

Assalamualaikum

Teringat cerita my mom dulu , masa dia nak breastfeed kan kitaorang adik beradik.. terpaksa selak baju macam tu je.. Nak cover pun harap kain batik je. dengan muka comot.. baju tak ada fashion lansung.. Tak macam sekarang ni , banyak dah baju nursing friendly. Baju ni memang sangat wajib di miliki setiap ibu yang 100% menyusukan anak. Kenapa? Ok.. cer bayangkan , kau guna baju kurung.. lepas tu tiba-tiba anak nak susu... mau tak panjang selak baju tu ke atas. Kalau si ibu yang pengguna dress labuh.. nak ke angkat dress tu sampai atas semata-mata nak breastfeed anak.. Mak aihhh. Tak kuasa mak!

Kalau dulu... memang tak ada lah fashion-fashion bagi si ibu yang breastfeed. Laa ni , bukan setakat boleh befashion. Malah si anak pun selesa menyusu dengan kita. Kiranya kedua belah pihak berada dalam keadaan yang amat selesa. Macam aku.. benda wajib yang aku beli before bersalin hari tu adalah blouse , dress.. yang nursing friendly. Sebab nya aku dah set awal-awal nak breastfeed kan anak aku. Dan kalau boleh , bila ke mana-mana tu.. mudah untuk aku susukan anak. So , jadi lah macam aku.. jangan jadi macam rashid ye.. Haha

Actually , kalau dalam group hamil dalam facebook tu.. ramai yang dok tanya mana nak cari baju nursing wear ni. Nampak nya ramai lagi yang tak tau.. Ramai yang mengeluh.. susah nak cari baju yang lawa-lawa.. Ok takpe , meh aku tunjuk sikit baju nursing wear yang cun macam che ta!



Yang atas ni , khas untuk si pengguna tegar jubah.. nampak cun kan . Kedua-dua baju di atas , di keluarkan khas untuk si ibu yang breasfeed kan baby. Dan yang bagus nya , wudhu friendly juga. Kira 2 in 1 lah kan. Simpel je tapi still nampak menawan bila di gayakan oleh si pemakai. 




Hat ni,, jenis blouse pulak. Kiranya , kalau jalan time weekend pun amatlah sesuai. Toksah dok pening dah lepas ni. Cantik kan... Aku dok share benda ni supaya korang tau , boleh je pakai cantik-cantik walaupun kita ni menyusukan anak.. tak yah pakai tshirt sebesar alam dengan harapan mudah untuk breastfeed kan anak. Gunalah nursing wear kalau nak mudah. Ada macam-macam jenis.. rajin-rajin lah tengok sini. MUMSLUV.COM



Aku paling tertarik dengan baju kurung yang nursing friendly.. Sebab nya , tau lah kan kalau balik kampung husband.. selalu je jiran buat kenduri. Aku bukan lah jenis pakai baju m daud kilau... kena berkilau setiap masa. Aku lagi selesa baju kurung macam kat ataih ni. Satu benda kita kena ngadap time kenduri adalah sembang dan gosip.. Haha . Sambil-sambil gosip kat dapur tu, Mesti tak sedar masa berjalan kan.. Dah kau sebok cerita pasak cik kiah tu. Mana ingat nak balik hoii.. anak nak susu tu! Kan senang kalau guna baju kurung nursing friendly.. kau sembang lah sampai muntah.. janji anak senang nak nyusu... Kalau kau nak baju kurung yang nursing friendly , dan cun kebabooom..tengok kat sini tau... MUMSLUV.COM jangan kata hakak tak payung..

So mommies yang ada kat luar sana.. jangan lah rasa susah nak menyusukan anak lagi kalau kat luar. Zaman sekarang ni.. banyak benda yang memudahkan kita. Tak ada dah alasan bancuh susu fm bila keluar rumah , dengan alasan.. susah nak breasfeed anak , Kan MUMSLUV ada.




Btw , jangan lupa datang ke International Premium Baby Expo KLCC next week tau. Sebabnya MUMSLUV akan berada di sanaaaaa... Dan yang paling penting , pelanggan yang hadirkan diri layak join LUCKY DRAW.. Kot kot ada rezeki anak dapat tempat pertama , hadiah TV SAMSUNG FLAT SCREEN 32 INCH tu.. Perhhh!!! Bak kata pepatah , tuah ayam nampak di kaki.. tuah manusia siapa yang tau.. kan kan!



Facebook : MumsLuvExclusive
Instagram : Mumsluv
Website : Mumsluv.Com

5 comments:

  1. Wah.. cantik cantik baju. Ibu ibu menyusu jgn risau, walaupun menyusu anak, kita masih boleh berfesyen kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat... tak rugi melabur untuk diri sendiri. Husband pon senang hati bila kita pakai cantik2.. dan mudah susukan anak die..hhe

      Delete

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED