Cara Nak Putihkan Kuali

Petang tadi , aku layan arh sekejap facebook sementara anak aku di buai mimpi indah.. Tiba-tiba nampak post akak sorang ni. Berkenan pulak. Saja aku nak share sekali di blog ni. Biar senang sikit aku nak refer esok lusa.

Akak ni share macam mana nak putihkan kuali.. haa , kan selalu lepas masak.. kat bawah kuali tu jadi legam. Serius lah.. kuali kat dapur akak tu semua bersih.. Sebab aku ada satu kuali yang jenis sensetif sikit. Dah macam skin orang dah pulak.. main sensetif bagai. haha

Meh aku tepek gambar sikit...

Cara Nak Putihkan KualiKalau mengikut apa yang akak ni share.. dia guna jenis sabun buku cap buruh macam dalam gambar ni...

cer tengok......

Nampak tak??????

Serius aku tak kenal sabun ni.. adehhh.. mungkin sebab masa my mom ajar cuci piring dulu , dah guna axion kot.. tu tak kenal benda ni.

Kan dulu-dulu top lagu axion tuuuuu..

L : " kan abang dah kata.. axion namanya"

P : " axion ke axia "

Cer sambung sikit...
Dah tak ingat lagu tu.. dulu masa basuh pinggah ,selalu je nyanyi lagu ni... hahaha

Tau lah kan.. masa tu malas lagi , bila my mom suruh.. berat nau punggung nak angkat. Hari-hari my mom dok membebel.. Haha hasilnya sekarang , aku hidup jadi pembersih.. dapur pon kemas je.. husband pun senang hati dapat bini macam aku.. ececeh..

eh dah ke laut cerita...

Okay okay.... ni kuali akak tu... putih sangat!

Cara Nak Putihkan Kuali
Nampak nya , kena cari benda ni.. sebab aku alergic kot tengok kauli aku yang satu tu... ntah apa-apa je legam kemain.. puas aku sental.

Kot tips dia ni menjadi...

So apa lagi.. meh kita cuba!!!

Kalau dah cuba... jangan lupa tag aku entry korang yee...

nak jugak tau hasilnya macam mana kan.. kihkih

6 comments:

  1. gambar yang kuali bebyk tu dapo akak ke? banyak giler. hihihihi

    ReplyDelete
  2. Akk pun baca smlm posting di MAHN. gigih blk keroje beli sabun. Td try sental mmg tanggal gak kuping itam tu. Cuma x lart nk sental kuat2.. hehe. Mjlumlh dh kerak thp dewa.
    (nazshima sweetouch)

    ReplyDelete
  3. Akk pun baca smlm posting di MAHN. gigih blk keroje beli sabun. Td try sental mmg tanggal gak kuping itam tu. Cuma x lart nk sental kuat2.. hehe. Mjlumlh dh kerak thp dewa.
    (nazshima sweetouch)

    ReplyDelete

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED