Review Claymask Mint + Lemon By Freeman

Freeman Claymask - Wuuu... baru kali ni aku jumpa clay mask yang boleh buat muka tegang and at the same time boleh buang minyak-minyak kat muka.

Before ni.. aku ada guna clay mask dari loreal , yang hijau tu. Tapi skin aku jadi gatal pulak after 1 hour. Mungkin ada bahan yang aku alergic. 
Setakat ni.. aku baru try dua jenis clay mask. Loreal dengan freeman ni ja.


Bagi aku... claymask freeman ni yang terbaik.
Satu sebab , bila guna dia boleh reduce minyak yang ada kat skin. Muka pun akan rasa tetarik sikit dan tegang bila guna.

Kalau umur dah 30 and above.. boleh cuba yang ni. Actually dia tak adalah mention berapa umur yang kena guna.. if umur kau under 30 pun boleh ja.
Tapi kalau nak skin jadi tegang.. boleh try ni.
Yang paling best.. pores pun mengecil. Okay lah , harga pun murah. 

Claymask ni aku guna seminggu sekali je. Sebab aku selang seli kan dengan peel of mask by himalaya. Yang ni pun aku suka juga. Tapi nanti lah aku review. Hehe
Setakat ni.. clay mask ni je aku berkenan. Nanti nak test yang innisfree punya. Orang cakap okay ,tapi tak sure kalau skin aku boleh kenan. 

Recommended to others??
Yess.. if skin uols jenis oily. Tapi kalau skin jenis dry. Aku tak syorkan claymask jenis ni. Sebab lepas guna.. memang skin akan jadi dry , aku yang jenis oily ni pun dia boleh dry gila-gila. 
Tapi sangat best untuk aku , sebab berkesan.. pores pun dah kurang. Minyak pun dah kurang. Tak adalah kering terus. But then dia boleh control penghasilan minyak di wajah. Gituuu

Price ?
Dalam RM20 + macam tu lah.

Repurchase ?
Yessss , of course.. setakat ni , aku boleh setia dengan freeman lagi . Tapi kalau aku ada jumpa produk yang better than this. Maybe aku boleh berubah hati jugak la. Haha

So kalau korang nak guna claymask ni.. makesure skin korang jenis oily.
Kalau dry , boleh ambil yang jenis lain punya.
Sebab freeman ni dia ada banyak jenis.


Ini antara jenis claymask freeman yang ada kat drugstore. Tapi setakat ni , aku pernah nampak yang grey.. hijau cucumber dengan avocado tu. Purple pun ada. 
Orange dengan black sugar tu aku tak pernah jumpa lagi. Maybe drugstore yang aku p , tak ada stok kot.

So.. korang gi lah serbu drugstore. Freeman dekat drugstore yang aku selalu masuk.. stok cepat habis. Haaa.. jangan lambat-lambat. Kalau nak buat collection semua sekali. Beli je lah.. try satu-satu. Hahaha. 

No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED