SkinCara Masa Pantang

Dari hari pertama aku melahirkan.. tak pernah sekali pun aku guna sebarang skincare. Mungkin juga sebab aku terlalu busy dan susah hati memikir kan keadaan anak. Sampai tak berkesempatan lansung nak jaga muka sendiri. Masa pregnant hari tu , aku memang ada bagitau nak tukar skincare... cuma tak sure nak beli brand apa dan apa yang sesuai dengan skin aku sekarang. Masa pantang ni.. skin aku jadi kering pulak.. dulu masa pregnant memang oily gila! Biasalah.. hormon kan.. hehe

So semalam aku mengadu dengan husband.. banyak jerawat halus tumbuh kat dagu... plus pores pun makin teruk. Dan hari ni husband bawa terus ke guardian.. wahhh tengah-tengah pantang weh ke guardian. Hahah. Tak apalah.. janji terbeli yang kita nak. Hehehe. Sekejap je pun.

Lama juga lah aku ke guardian.. tapi tak beli selengkap-lengkap nya.. aku tak ada ambil moisturizer. Aku jarang sangat guna moisturizer ni.. skin aku cepat berminyak. Tak kisah lah apa jenis moisturiser. Setakat ni.. nivea night cream tu je sesuai dengan aku.. stok kat rumah pun masih ada.. tu sebab aku tak beli juga.


Antara barang yang aku sempat beli... 

1. Hada Labo Face Wash
2. Clay Mask Freeman
3. Garnier Micellar Water
4. Nano White Toner
5. Nano White Serum - Dark Spot Corrective Serum

Ada beberapa barang lagi yang aku beli.. tapi haircare.. bukan skincare. Hehe. 

Aku saja beli lain-lain brand.. sebab before ni , aku guna nutox fullset.. dulu-dulu aku pernah guna bio essense. Mostly aku ambik fullset. 

Kali ni aku cuba lain-lain pulak. Harap-harap berbaloi! 


Untuk nano white ni , before ni aku memang guna serum dari nano white juga.. tapi jenis intensive brightening.. aku ada share di sini..


Tapi kali ni aku ambik untuk dark spot pulak. So far..aku bagi 10 bintang untuk nano white punya serum.. sangat recommended to others. Speacial kali ni.. aku try toner dia sekali. Kalau okay dengan aku , nanti aku beli pulak cream sekali. Haaa macam tu.. 


Yang ni pulak... clay mask freeman. Aku tak pernah guna lagi apa-apa produk dari freeman. Cuma baca review orang je. Harap-harap sesuai dengan aku.


Hada Labo face wash ni pulak.. aku dah tak tau nak guna face wash apa. Hahaha. Last-last aku grab ni je. Ntah lah okay ke tak.. 

Harap-harap lah parasit dari muka ni boleh hilang. Hahaha. Jenuh sungguh bekas jerawat masa pregnant hari tu. 

Nanti aku review eh kalau berkesan ke tak... hihi.

No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED