Baby Ruam??

Hii

Sejak jadi mak2 ni kan.. buat blog mak2 , asyik nak share tips pasai baby je... bukan apa , at least first mommy boleh lah refer entry ni.. kot kot anak kena ruam ke apa kan..

Anak aku kulit dia jenis sensetif sikit.. kalau pampers ketat , cuaca panas... kompem ruam dia timbul..
Yelah , dah jadi mak kan.. of course lah risau , mana lah tau ruam tu tambah teruk ke apa.. Sebab tu lah kalau nak pakai kan anak pampers kena betul , tak boleh main belassah je! Lagi senang guna pampers pants aje.. Haa kan senang.. kihkih

Ok ok... berbalik pada cerita ruam baby tu kan , sejak baby i masuk 4 months ni... dia kene ruam lampin , Pelik.. nak kata tak sesuai dengan pampers.. ok je pun.. dari lahir aku bagi dia guna mamypoko... pampers ni je yang aku suka... tak ada pulak problem before ni , dah kenapa naik bulan terus kena ruam , haihhh kesian je aku tengok.. mula2 guna bedak agnesia yang merah tu.. coz my mom yang suruh guna... masa kitaorang kecil , mak guna bedak tu je.. tapi tak jalan pulak kat anak aku.. Lepas tu aku g lah farmasi , tanya kat sana apa yang sesuai.. diorang syorkan guna "sudocrem"

Baby Ruam??

Ni ghupe sudocrem.. price dalam 28 hengget je , ada 2 bijik dalam box... siap dapat free gift lagi.. kihkih , kira berbaloii arh.. satu simpan kat rumah , satu untuk travel... aku dengan laki aku suka sangat travel.. bila nak travel selalu lupa barang yang penting like cream herba baby..sudocrem ni , so aku tak nak serabut kan kepala hotak ni.. jadi aku simpan je kat dalam beg anak yang khas untuk jalan.. so tak ada masalah lupa ke apa... kan?

So far cream ni sangat2 lembut... memang sangat friendly dengan skin baby... seriously , aku jatuh cinta betol dengan sudocrem... sehari semalam je aku calit kat ruam anak , esok pagi nya dah ok.. makaihhhh . 

Baby Ruam??

Baby Ruam??

Nampak tak tekstur cream tu macam mana...smooth je kan.. Sebab tu lah aku berkenan sangat , so far.. sudocrem ni je jalan kat anak aku.. kira nya sesuai la.. Alhamdulillah.. heee
So uolss... boleh lah try , jangan biar tau lelama... kesian baby , kadang2 diorang rasa pedih bukan reti nak gtau... nangis je lah dia.. sebagai kena alert sikit setiap perubahan anak2.. Haa gtuuu!





1 comment:

  1. hai , ain datang singgah sini dan follow awak.
    salam perkenalan ;)

    ReplyDelete

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED