Review Fit Me Foundation By Maybelline

Lama nya tak share review.. huaaahh!!
Serius lah.. hampir berapa bulan jugak lah tak share.. hihi. Macam ni lah kalau dah beranak kecik , busy dengan anak sekolah lagi. Ek elehhh.. anak sekolah pun nak kecoh kan. Kihkih

So... hari ni kak shaz nak share foundation paling mantop di serata alam. Tak tipu okeh! Skin kak shaz jenis memilih bab2 foundation.  Tapi yang ni.. memang cun lah! Kak shaz bukan lah pencinta foundation pun.. tapi suka je beli foundation , pakainya jarang jarang.. bhahaha.


Kali ni kak shaz pilih foundation fit me dari maybelline. Harga tak ingat dah.. sebab almost 5 month dah kak shaz guna. Beli hari tu masa guardian rajin buat promotion. Zaman orang suka viral drugstore punya produk. La nii.. sejak khairul yoi senyap , geng drugstore pun dah banyak senyap.. btw , aku geng khairul yoi okeh!!

Aku bukan lah pengguna tegar krim kilo ni... tapi pernah lah terpakai 4 5 hari macam tu. Tapi skin aku memang tak boleh dengan krim kilo. Sehari pakai..esok jerawat berkampung. So aku memang dari dulu tak kenan krim 3 dan 4 jenis. Semua jenis berminyak nak mamposs. 
Aku tak sebut lah krim kilo mana keeennnn.. jadi kalau ada kecam aku ,bermakna betul lah produk dia kilo.. tak gituuu. Hehehe
So chill please!!!

Adik aku memang banyak jual produk macam tu.. so krim macam tu mostly sesuai dengan dia. Lain orang lain penerimaan nya. Tapi lately ni , dia dah tak jual.. dannn lama dah dia tak guna. Sejak dia follow aku guna barang barang drugstore.

Eh jauh dah aku melalut... kita sambung bab pondesen tu .

Pendapat aku mengenai foundation Fit Me by Mabelline ni. Akak bagi 10 bintang.
Skin nampak glow.. skin tak berminyak.. skin tak jadi kelabu. Hehehe..
Tapi macam korang cakap lah.. selalunya , skin korang sehari akan jadi kelabu lah apa lah. Eh eh eh jap , tak kan tak basuh kot masa solat zohor.. asar. Kehkehkeh.
Ha ha tak tauuu... tu pasal nampak kelabu. Sebab foundation lekat dari pagi sampai lah 5 petang. Kihkih.

So far.. malam hari , masa kak shaz ada event hari tu. Guna dari lepas isya sampai pukul 11 malam kot. Foundation maintain gituuuu. Memang puas hati.


Tapi kan.. sebelum kak shaz guna foundation ni , kak shaz buh bio oil dulu.. yang ni


Tak tau lah.. sejak guna bio oil ni , skin jadi stabil gilak.. jerawat pun segan segan nak tumbuh. Tapi last 2 week ni dah tak terguna. Sebab busy yang amat. Tak tau lah busy apa benda.. hahaha. Surirumah kan.. mesti lah busy 24 jam. Insha Allah start hari ni.. nak guna balik. 

Gabungan meletop sungguh foundation ni dengan bio oil. 

Jadi.. kalau nak cuba , korang boleh dapat kan dari mana mana drugstore yang ada.. makesure skin type masing2 dulu eh...




No comments:

Post a Comment

Ehhh dah komen belum?? Kalau belum , komen lah dulu.. nanti i bagi reward okehs!

~.~

© 2013 BYSHAH ALL RIGHTS RESERVED